Ik wens jou… - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Diaconale Jongerenreis Roemenië 2023 - WaarBenJij.nu Ik wens jou… - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Diaconale Jongerenreis Roemenië 2023 - WaarBenJij.nu

Ik wens jou…

Door: Diaconale Jongerenreis

Blijf op de hoogte en volg Diaconale Jongerenreis

03 Augustus 2023 | Hongarije, Boedapest

De Diaconale Jongerenreis Roemenië 2023 is voorbijgevlogen. Wat hebben we als groep de groei mogen doormaken, die dominee Molenaar ons bij vertrek toewenste! Vol overgave werd er geklust. Wat kregen we positieve energie van de kinderen op de twee locaties waar we een Vakantie Bijbel Week mochten organiseren. Mooi was het om te zien hoe de kinderen zich letterlijk vastklampten aan onze jongeren, ook tijdens de afsluitende kerkdienst in Oradea op zondagochtend. De bezoeken die wij aflegden bij de oude mensen en de arme gezinnen, in het kader van het Home Care project, waren intens en emotioneel. Het was schrijnend om te zien onder welke omstandigheden deze mensen moeten leven. Soms echt diepe ellende, maar soms ook hoopgevend als we zagen hoe mensen, met hulp vanuit de kerk, proberen te bouwen aan een menswaardig bestaan en stap voor stap werken aan verbetering van hun levensomstandigheden. In het afgelopen jaar hebben we als Diaconale Jongerenreis Roemenië 2023 heel hard gewerkt aan diverse acties om fondsen te werven voor dit Home Care Project en op maandagochtend 31 juli reikten we een cheque uit ter waarde van € 12.000 (!) waarmee een zogenoemde Spiritual Caretaker een jaar lang aan de slag kan binnen dit Home Care Project. Na dit jaar zal de Stichting GHOE dit project overnemen en proberen te zorgen voor continuïteit in dit project. We zijn heel dankbaar dat wij dit konden realiseren en danken alle bedrijven en particulieren voor de geweldige support om dit mogelijk te maken. Aan alle goede dingen komt een eind en we hopen dat u en jij ons met plezier hebben gevolgd voorafgaande en tijdens onze reis en wij hopen dat het tot zegen mag zijn van velen. Hopelijk kan in 2025 opnieuw een reis worden georganiseerd naar Roemenië en kan dan een nieuwe groep mensen een vervolg geven aan dit prachtige initiatief. Rest ons u Gods onmisbare zegen toe te wensen! Het ga u allemaal goed! [e-1f64f]

ps: onze laatste vlog is een wat luchtiger versie, gemaakt tijdens onze bonte avond en laatste afsluitende dag in de prachtige stad Boedapest. Bekijk deze vlog via de volgende link: https://youtu.be/isWH6z5vzk4

Diaconale Jongerenreis

Wij zijn een groep van 12 jongeren en 6 leidinggevenden die, vanuit de Hervormde gemeente Genemuiden, een Diaconale Jongerenreis organiseren naar Oradea (Roemenië) waar wij van 20 juli tot en met 2 augustus 2023 verblijven om kinderactiviteiten te organiseren, klusprojecten uit te voeren en oude weduwen in de stad te bezoeken voor een pastoraal gesprek en het overhandigen van een voedselpakket: het zogenoemde Granny Project. Wij hopen u en jou voorafgaande en tijdens onze reis te informeren over de voortgang!

Actief sinds 24 Mei 2023