Geweldig slot van een hartverwarmende VBK-week - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Diaconale Jongerenreis Roemenië 2023 - WaarBenJij.nu Geweldig slot van een hartverwarmende VBK-week - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Diaconale Jongerenreis Roemenië 2023 - WaarBenJij.nu

Geweldig slot van een hartverwarmende VBK-week

Door: Diaconale Jongerenreis

Blijf op de hoogte en volg Diaconale Jongerenreis

30 Juli 2023 | Roemenië, Oradea

Van maandag tot vrijdag zijn we druk geweest met het klussen: een grootscheepse renovatie van een muur bij de kerk en de entree van de kerk onderging een totale metamorfose. Ook zijn er bankjes geschuurd en geschilderd, zodat gemeenteleden weer kunnen genieten van de prachtige tuin bij de kerk. Voor onze jongeren was de VBK toch wel een absoluut hoogtepunt. Ook hard nodig deze positiviteit, omdat het bezoeken van de Grannies en de arme mensen zoveel emoties opriep. Dan is het goed om energie en positiviteit te kunnen bijtanken. En als je dan kijkt naar die stralende kinderhoofdjes, dan lukt dat zeker. Het thema van de VBK was ‘Bijbelse dieren’. Van maandag tot en met donderdag werden er werkjes gemaakt, maar vrijdagmiddag waren we met de hele groep aanwezig in Santimreu, een dorpje in de heuvels. We sloten daar af met een verhaal over de Ark van Noach en we deden spelletjes met elkaar. Het was een geweldig slot van een hartverwarmende week VBK. De beelden spreken voor zich…

• 30 Juli 2023 - 17:45

Marjo:

Fantastisch….alle facetten van de verschillende activiteiten of het nu verven, bouwen, bijbelclub en de vele andere werkjes waren, het gevoel van samen voor Een en Een voor allen, pakt jullie niemand meer af en zal voor de toekomst zelfvertrouwen bouwen.

Diaconale Jongerenreis

Wij zijn een groep van 12 jongeren en 6 leidinggevenden die, vanuit de Hervormde gemeente Genemuiden, een Diaconale Jongerenreis organiseren naar Oradea (Roemenië) waar wij van 20 juli tot en met 2 augustus 2023 verblijven om kinderactiviteiten te organiseren, klusprojecten uit te voeren en oude weduwen in de stad te bezoeken voor een pastoraal gesprek en het overhandigen van een voedselpakket: het zogenoemde Granny Project. Wij hopen u en jou voorafgaande en tijdens onze reis te informeren over de voortgang!

Actief sinds 24 Mei 2023