Dag vriendjes en vriendinnetjes… - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Diaconale Jongerenreis Roemenië 2023 - WaarBenJij.nu Dag vriendjes en vriendinnetjes… - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Diaconale Jongerenreis Roemenië 2023 - WaarBenJij.nu

Dag vriendjes en vriendinnetjes…

Door: Diaconale Jongerenreis

Blijf op de hoogte en volg Diaconale Jongerenreis

01 Augustus 2023 | Roemenië, Oradea

Aan alle goede dingen komt een eind. Het is een overbekende uitspraak en het is o zo waar! Maandenlang hebben we als groep plannen gemaakt voor onze drie aandachtsvelden: het Home Care Project, het kluswerk en de VBK. En wat gaf juist het kinderwerk ons de positieve energie die we nodig hadden. In de ochtend deden we vaak bezoeken aan oude en arme mensen en dat raakte ons. Dat veroorzaakte emoties en wat was het dan mooi om dit te compenseren met de blijde kindergezichtjes op de VBK. Op vrijdag 28 juli sloten we de VBK’s in Velence en Santimreu af met het doen van oer-Hollandse spelletjes als zaklopen en spijkerpoepen. Het was dolle pret om met ze bezig te zijn. Op zaterdag hadden we een ontspannen dag in het prachtige zwembad van Oradea en op zondag beleefden we een kerkdienst, geleid door dominee Visky, maar waar onze dominee Molenaar de Schriftlezing en de preek verzorgde. Het leven kan soms een Mara zijn, vol bitterheid. Maar dan mag dit zoet worden door middel van het hout van het kruis van de Heere Jezus. Tijdens de dienst zingen we samen met de kinderen het themalied ‘Lees je Bijbel bid elke dag’ in drie talen. Het was een prachtig hoogtepunt van een hartverwarmende reis naar Roemenië. Zie de vlog voor een weergave van de vrijdag, zaterdag en zondag in Oradea en omgeving:

Diaconale Jongerenreis

Wij zijn een groep van 12 jongeren en 6 leidinggevenden die, vanuit de Hervormde gemeente Genemuiden, een Diaconale Jongerenreis organiseren naar Oradea (Roemenië) waar wij van 20 juli tot en met 2 augustus 2023 verblijven om kinderactiviteiten te organiseren, klusprojecten uit te voeren en oude weduwen in de stad te bezoeken voor een pastoraal gesprek en het overhandigen van een voedselpakket: het zogenoemde Granny Project. Wij hopen u en jou voorafgaande en tijdens onze reis te informeren over de voortgang!

Actief sinds 24 Mei 2023